اختلال کمبود توجه بيش فعالي در مدرسه
شيوههاي ارزيابي و راهبردهاي مداخلهاي
مولفين: جرج جي دوپل - گري استونر
مترجمين: دکتر پروانه محمدخاني - سيروان اسمائي مجد
----------------------------------------------------------------------------------
فهرست مطالب:
- فصل اول: مروري بر اختلال کمبود توجه/بيشفعالي
- فصل دوم: ارزيابي اختلال کمبود توجه/بيشفعالي در محيط مدرسه
- فصل سوم: اختلال کمبود توجه/بيشفعالي و مشکلات يادگيري
- فصل چهارم: غربالگري، شناسايي و مداخله زود هنگام
- فصل پنجم: راهبردهاي مداخلهاي مدرسهمحور
- فصل ششم: دارو درماني
- فصل هفتم: مداخلههاي درماني مکمل براي ADHD
- فصل هشتم: ارتباط با والدين، متخصصان و دانشآموزان
- فصل نهم: نتيجهگيري و راهنماييهاي آتي
----------------------------------------------------------------------------------
درباره کتاب:
با توجه به اين واقعيت که کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال کمبود توجه/بيشفعالي بيشترين مشکلات را در محيطهاي آموزشي تجربه ميکنند متخصصان مدرسه مدار توجه فزايندهاي به نيازهاي اين دانشآموزان نشان دادهاند. علاوه بر آن ضوابط و قوانين آموزش و پرورش استثنايي» دولت مرکزي به روشني صلاحيت و نياز مربيان را به آموزش در زمينهي ارزيابي و درمان دانشآموزان مبتلا به اختلال کمبود توجه/بيشفعالي در مدارس مشخص کرده است. هدف اين کتاب کمک به کارکنان مدرسه در فهم و درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال کمبود توجه/بيشفعالي است.
درباره این سایت